دیوارهای حائل و سنگ طبیعی: 3 ایده برای باغ شما

دیوارهای حائل سازه ای هستند که خاک را پشت خودشون نگه می دارند. سنگ طبیعی  یکی از پرکاربردترین مصالح برای ایجاد دیوارهای حائل است. دیوار حائل سنگی به خانه شما ارزش، شخصیت و جذابیت می بخشد. بیاید توی این مقاله به چند ایده عالی برای باغ یه نگاهی بندازیم!

1.روکش سنگی برای دیوارهای حائل

برای ایجاد دیوار حائل میتوان از روکش سنگ طبیعی استفاده کرد. این نوع سازه برای ساخت توده خاکی قوی و پایدار توصیه می شود. سنگ طبیعی دیوارهای حائل ، زیبایی را در باغ ها و حیاط های جلویی با زمین ناهموار ایجاد می کند. این سازه ها صلب هستند و با تغییرات آب و هوایی، زلزله و سایر نیروهای طبیعی حرکت نمی کنند.

این روکش هارا میتوان توسط اسکوب های مخصوص نصب و نگهداری کرد.

 

2. دیوارهای سنگی گابیون برای محیط های عمومی

 

 

دیوارهای گابیون یک سیستم دیوار حائل جذاب، موثر و ارزان را ارائه می دهند. می توانید از گابیون های سنگ طبیعی برای ایجاد یک انتقال بین محیط های خانگی و عمومی استفاده کنید. این نوع گابیون ها به عنوان یک دیوار حائل، یک صفحه حریم خصوصی و پیوندی بین ساختمان و منظره عمل می کنند. برای این پروژه ها، سنگ باید به اندازه کافی متراکم باشد که بتواند بار را تحمل کند.

 

3.صخره های سنگی برای طرح های منظره

 

دیوارهای حائل برای انجام وظیفه نگه داشتن زمین ایجاد شدند. اما امروزه ما از آنها برای اهداف زیبایی نیز استفاده می کنیم. این دیوارها که به عنوان دیوارهای باغ شناخته می شوند، نه تنها کاربردی هستند، بلکه می توانند سطوح قابل استفاده را برای بسیاری از طرح های محوطه سازی گسترش دهند. سنگ های تخته سنگی می توانند یک باغ را محصور کنند، زهکشی را آسان کنند یا حتی یک منظره پلکانی ایجاد کنند.

 

هنگامی که تصمیم می گیرید نوع دیوار حائل مورد نظر خود را انتخاب کنید، حتماً مسائل زیست محیطی را نیز در نظر بگیرید. اگر سنگ طبیعی را انتخاب کنید، مزایای ایجاد یک ظاهر منحصر به فرد، مقاوم و ماندگار برای طراحی منظر شما را ارائه می دهد.

نظر شما در رابطه با این سبک دیوار ها چیه؟ شما دیگه چه طرح هایی برای دیوار حائل تا بحال دیده اید؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *